Friss Patkányok

Nincs megjeleníthető elem

Friss konzerv

Nincs megjeleníthető elem

Friss csapolt sör

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó hozzászólók

  • Moncsycica: Szia,RaaaaaK! Mi van mar Veletek? Tok nagy csened honol,mar kenytelen voltam visszaolvasgatni,a regi postokat:))).meg jo,hogy ne... (2011.08.26. 18:36) Mr. Green
  • Steev84: Szerintem nem csak a dohányzás okozhat rákot, nagymamám budapesten él ő nem dohányzik és egy kivizsgáláson azt kérdezte tőle az ... (2010.02.04. 12:26) A dohányzás előnyei
  • ani20: Ez nagyon jó!:) (2010.01.21. 16:07) Borra kéne - Rainbow in Hungary
  • after80: Itt is van: videa.hu/videok/vicces/balazs-show-szilveszter-kemeny-bolond-ciki-eges-zWnIq63qtkDFe7DS (2009.12.11. 08:17) Mutasd meg, fiam!
  • Thaddeus Griffin: Hurrá :) (2009.09.16. 01:08) Restart?
  • Utolsó 20

Királyrák blogger módra

Minden nap háborúba indulunk. Fegyverünk az irónia, a szarkazmus és az álnaivan provokatív hozzáállás.

Gratulálni, anyázni, témát ajánlani, vagy sok pénzzel megvesztegetni és elhallgattatni a kiralyrak kukac gmail pont com-on lehet.

Címkék

2007 (9) 2008 (2) abszurdisztán (39) alapítvány (4) bajnokok ligája (2) béke (3) berlusconi (2) bkv (3) blogajánló (2) blogok (8) blogstart (9) bomba (3) botrány (2) budapest (4) bulvár (4) cigány (2) country (2) csajok (3) debrecen (2) demagóg (2) dilettancia (2) egészségügy (5) egymásért (2) együtt (2) élőlánc (2) felvonulás (2) férfi (2) feri tíví (2) fidesz (15) foci (14) fogyasztói társadalom (6) fradi (3) francia (2) gergényi (2) goldenblog (4) gondolatébresztő (31) gyurcsány (20) halál (2) horváth ágnes (2) hülyemagyar (15) il ferro (2) irodalom (2) iskola (2) iwiw (3) jobbik (2) kapcsolatépítés (3) kép (9) képregény (2) királyrák (4) kisebbség (2) kisteleki (2) kóka (3) közlekedés (2) kritika (2) kultúra (2) lányok (2) maffia (2) magyar (4) marketing (13) máv (4) mdf (2) média (15) melegek (2) menete (2) mlsz (2) mszp (16) naiv ügyfél (10) napirajz (2) nbh (2) népszavazás (2) operettország (8) orbán (15) orosz (3) ortt (4) összeesküvés elmélet (2) party (2) patkányok (5) pina (6) poén (2) politika (28) pride (2) programajánló (2) punk (4) pussy (5) rap (4) rasszizmus (2) rebisz (2) reklám (7) rendőrség (4) r álhírek (3) sport (23) suli (2) szdsz (8) szex (9) szilvásy (2) szőke nő (2) szolgálati (3) szürreális (4) társadalom (4) taxi (2) tenisz (2) tomcat (5) tótaw (2) újrahasznosítás (2) usa (4) üzenet (3) üzlet (2) választás (2) várhidi (7) vélemény (28) vetkőzés (5) vicces (22) videó (19) video (4) virág (2) vodafone (2) volán (2) web (2) webkettő (2) weboldal (2) youtube (15) zene (5) zsidó (2) Címkefelhő

Flanel ingben, Macás pléddel sátorozni - Feri Tíví

2007.06.09. 19:21 Király Rák

Pár napja az index-birodalom legkülönbözőbb szegleteiből les ránk Feri, aki nem az első, de eddig talán a legeredetibb kitalált vírusmarketing személyiség. Most azonban főhősünkről lehull a kockás flanel ing, hiszen megnézzük milyen marketingkoncepciók rejtőznek még a sátorban a macás pléd és a videóvágó szoftver mellett.

A vírusmarketing lényege, hogy hagyományos csatornák – tévé, rádió, újság – használata helyett alternatív utakat keresnek, hogy elmondhassák nekünk, fogyasztóknak, mit vegyünk meg. Ilyen alternatív út a hazánkban még csak gyerekcipőben járó videoblog. A reklám ilyen formája sokkal kevésbé zavaró, általában kevesebb költséggel és nagyobb hatékonysággal jár, mint a klasszikus hirdetési (ATL) technikák. 

Feri sztorija nem túl bonyolult, azonban így is sokkal szórakoztatóbb, mint például az irritáló műmájer Unicum Next Boondie-é. A történet szerint a legényt kidobta a csaja (Maca), úgyhogy fogott egy sátrat, egy plédet, valamint egy profi stábot, és leköltözött Siófokra, hogy megörökítse mindennapjait. Szerencsére ezekben a beszámolókban nem csak a Beach House általános célcsoportja, a fukszos vállalkozók, apjuk munkanélküli segélyéből a Balcsin nyaraló tizenéves keletnémet hülyegyerekek és a rájuk vadászó Palace-kurvák, hanem az átlag balatoni arcok is bőven kapnak szerepet. Pókhasú németből, söröző melósból sincs hiány, hála a kreatívnak. Ha hagytak volna rá kellő időt, hogy a Feri Tíví felpörögjön magától, és nem reklámoznák mindenhol a videoblogot, még talán el is hinném, hogy valódi.

A három napja a (videók végének tanúsága szerint) a Republic of Art kreatív igazgatója, Fabricius Gábor agyából kipattant figura feltehetőleg a nyári Coca-Cola Beach House arca lesz, és nem kell túl nagy képzelőerő ahhoz, hogy kitaláljuk a sztori végét. Alkalmi riporterünk, gondolom, talál egy jobbat Maca helyett a Beach House-on, és Siófok virágba borul a nagy örömtől. Addig is azok, akik rákaptak Feri riportjaira a dögmeleg irodában legalább nem unatkoznak. Mert bár a Feri Tívíről süt, hogy van benne pénz bőven, vírusmarketing létére kifejezetten szórakoztató tud lenni. Minden lelkiismeret-furdalás nélkül ihatunk hozzá azonban Pepsit, vagy nézhetjük az északi oldal egy csöndes netkávézójában. Ne érezzük egyiket sem árulásnak, hiszen a Ferit alakító srác megkapja érte a pénzét így is-úgy is. Meg is érdemli.

Ami gyengesége a kampánynak, az ugyanis nem rajta múlik. Fejlett reklámkultúrájú országokban nem írják ki a rendező meg a szponzor nevét a jelenet végén, és nem fizetnek azért, hogy a kitalált karakter blogja mindenhonnan csöpögjön. Előbbire talán magyarázat lehet a törvényi szabályozás sajátossága, utóbbira pedig az idő rövidsége. Kár érte, mert illúzióromboló.

Ugyanígy komoly hiba, hogy nincs megfelelő keresőoptimalizálás, és Siófok város weblapján sincs hirdetés. Minden blog alapjára, a címkézésre sem fordítottak gondot. Emiatt azonban fájjon csak a Republic of Art és a Coca-cola Beverages agytrösztjeinek feje, hiszen ezek a hibák mit sem vonnak le a vlog élvezhetőségéből. Egy technikust azért felvehettek volna.

17 komment

Címkék: média marketing vélemény vírusmarketing reklám üzlet videó vicces naiv ügyfél fogyasztói társadalom webtévé feri tíví coca cola

A bejegyzés trackback címe:

https://kiralyrak.blog.hu/api/trackback/id/tr6495750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vargatom 2007.06.10. 02:15:19

Sztem azért itt ennél többről van szó...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.10. 10:45:36

Meglátjuk.. Egyelőre ennyit lehet kikövetkeztetni többé-kevésbé kívülállóként.

photon 2007.06.10. 13:23:36

szerintem feritívi gáz. anno az animal cannibals csinált hasonlókat egy kereskedelmi zenei csatornának, és abból sütött az ötlet. itt még mindig ott tartunk, hogy meg kell találni győzikét és kiszel tündét, legyen kin röhögni.
és a srácot tényleg ferinek hívják. a barátnőjét meg valójában macának. remélem nem emiatt fognak szakítani :-)

vargatom 2007.06.10. 17:36:25

Nos, én meg ismerem Ferit (ez a valódi neve) pár évvel ezelőttről (az öccsével vagyok jóban) és szerintem inkább arról lehet szó, hogy a Coca-cola szponzorálja egy saját, önálló kezdeményezését, nyilván bizonyos ellenszolgáltatásokért cserébe. Már akkor is foglalkozott videoklippek, rövidfilmek készítésével, valószínűleg itt is egy személyben ő a szereplő és rendező/kreatív/akármi.

Beach house vírusmarketingnek meg sztem messze nem ő az ideális reklámarc (amennyire meg tudom ítélni, egy az egyben önmagát adja), meg egyébként sem szerencsés ennyire hamar ítéletet hirdetni... Lehet hogy a végén mégis neked lesz igazad, de az is lehet hogy valami egész más sül ki belőle.

güell (törölt) 2007.06.10. 19:04:31

engem a focimzene irrital mindig amikor meghallom - goldfrapp oh la la csak elbaszva.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.06.10. 19:53:02

Vargatom!

A bícshauzt többféle szinten reklámozzák, a plázabiccseknek ott van a vivás riporter, az értelmiség meglesi a kulturházban este 10kor, a netes csoportnak meg jutott a feri. Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy miért pont ilyen a feri, miért egy flanelinges igénytelen állat, aki pofátlan, mindenbe beleszól, kommunikációs szinten kihívásokkal küszködik, de annyira esetlen és butus, hogy szerethető.

Megsúgom: a flaneling a lényeg. :)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.11. 00:37:47

Vargatom: Azt, hogy nem csak ő találja ki a sztorikat, arra az enged következtetni, hogy a jelenetek végén a Coke reklám után ki van írva Fabricius neve, aki azért nem egy bárkivel összekeverhető alak a reklámvilágban.

Ez még nem zárja ki, hogy szabad kezet adtak neki.

Én a magam részéről - ez gondolom a poszból is kiderül - támogatom az ilyen tényleg kreatív dolgok elterjedését. Akkor jó egy reklám, ha szórakoztat is (legalábbis nekem, fogyasztónak mindenképpen).

Ami elgondolkodtat az az, hogy honnan van pénz arra, hogy gyakorlatilag Index címoldaltól kezdve, blog.hu-n, videobombon, több helyen is napokon keresztül állandó hírdetése legyen. Ez nem két fillér. Azért persze távol álljon tőlem, hogy már most ítéletet mondjak - csupán megérzéseimet írtam le. Várom a végkifejletet.

photon 2007.06.11. 10:17:15

nem írom le annak a cégnek a nevét, aki állja ezt a sok pénzt. (de lehet nézni az éves adatokat, jól megy nekik). és van egy olyan érzésem, hogy a blog.hu és a videobomb is index közeli lehet (az első biztosan).
van egy igen erős borat-utánérzésem is, csak ott tényleg van ötlet. és a fabricius nevét látva/hallva sem kell rögtön térdre ereszkedni.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.11. 11:04:43

Persze, mindhárom oldal index-közeli. Nem is ereszkedünk térdre (csápra), csak megjegyezzük. :)

Azért jöhetnek a belső infok emailben. kiralyrak@gmail.com Ha kéred, nem közlöm a nevet, sőt, az infót sem, amíg nem válik hivatalossá.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.06.11. 13:57:51

Jó kis valóságfeltáró cikk ez, szerintem pontos prognózissal.

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.06.11. 16:47:45

Hát nemtom, az csak egydolog, hogy nekem nem jön be, mert én végül is, meg konkrétan is egysenki vagyok, nem tényező, de valahogy úgy érzem, hogy nem olyan eltalált durranás ez, amiből kellően ütős cucc lesz.
Lehet, valahogy pont ez a semmi és a valami, az eredeti meg a kam határán mozgás, de mint ha nem lenne itt minden együtt a kellő durranáshoz.

Feri 2007.06.19. 13:18:31

Sziasztok,

Nem tudom gáz-e, meg mi lesz belőle, meg miért egy zavarosfejű esetlen figurára klikkel eleget a netes user. Nekem ez egy perverz színészi feladat, ahol önmagam paródiáját kell játszanom. Kevesebb a szabadságom mint egy önálló kezdeményezésben, de több mint egy coca-cola reklámban. Önarckép. Nem nagy durranás, hanem szkeccs. Egy posztmodern cyber-nárcisz. Ő írja, ő rendezi, ő játssza, abban a tévedésben él, hogy ő a világ közepe. Ezért nem szimpatikus, és ezért szerethető. (És ezért nem érzi, hogy nem kéne kiírnia a nevét :))))

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.19. 14:16:02

Feri: most neked, vagy neki? :)
Amúgy szerintem tényleg fogyasztható a show, még akár nézhetőbb is, mint bizonyos, a tévében futó lúzer fickók (gondolok itt a magyar Bándi család fejére például).

A kattintások számára meg talán magyarázat az index lelépése hirdetésekkel, meg újabban az általam gyakran látogatott hírkeresőn is feltűnt FeriTíví doboz.

Stábtag 2007.07.08. 10:55:19

Hát igen. A határok jól elmosódtak ebben a játékban. Mindenki csak találgat, de az bizts hogy kábé fél éve láttam pontosan leírva mindent egy szinopszisban a gábor (fabricius) asztalán. Szerintem k jól sikerült az ötlete. A Feri meg egy isten ahogy eljátszota.

stábtag 2007.07.08. 10:58:53

hát az tény, hogx a valóság jól összecsúszott a fikcióval ebben a cuccban. egy biztos, én kábé fél éve láttam a szinopszist a gábor (fabricius) asztalán. szerintem k jól megvalósította az ötletét. A feri meg egy isten ahogy eljátszotta.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.07.08. 11:03:28

A múlt időből jogosan következtetünk arra, hogy vége?

Stábtag 2007.07.09. 00:17:15

Állítólag most főzik az újat, de nem tőlem tudod


süti beállítások módosítása