Friss Patkányok

Nincs megjeleníthető elem

Friss konzerv

Friss csapolt sör

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó hozzászólók

  • Moncsycica: Szia,RaaaaaK! Mi van mar Veletek? Tok nagy csened honol,mar kenytelen voltam visszaolvasgatni,a regi postokat:))).meg jo,hogy ne... (2011.08.26. 18:36) Mr. Green
  • Steev84: Szerintem nem csak a dohányzás okozhat rákot, nagymamám budapesten él ő nem dohányzik és egy kivizsgáláson azt kérdezte tőle az ... (2010.02.04. 12:26) A dohányzás előnyei
  • ani20: Ez nagyon jó!:) (2010.01.21. 16:07) Borra kéne - Rainbow in Hungary
  • after80: Itt is van: videa.hu/videok/vicces/balazs-show-szilveszter-kemeny-bolond-ciki-eges-zWnIq63qtkDFe7DS (2009.12.11. 08:17) Mutasd meg, fiam!
  • Thaddeus Griffin: Hurrá :) (2009.09.16. 01:08) Restart?
  • Utolsó 20

Királyrák blogger módra

Minden nap háborúba indulunk. Fegyverünk az irónia, a szarkazmus és az álnaivan provokatív hozzáállás.

Gratulálni, anyázni, témát ajánlani, vagy sok pénzzel megvesztegetni és elhallgattatni a kiralyrak kukac gmail pont com-on lehet.

Címkék

2007 (9) 2008 (2) abszurdisztán (39) alapítvány (4) bajnokok ligája (2) béke (3) berlusconi (2) bkv (3) blogajánló (2) blogok (8) blogstart (9) bomba (3) botrány (2) budapest (4) bulvár (4) cigány (2) country (2) csajok (3) debrecen (2) demagóg (2) dilettancia (2) egészségügy (5) egymásért (2) együtt (2) élőlánc (2) felvonulás (2) férfi (2) feri tíví (2) fidesz (15) foci (14) fogyasztói társadalom (6) fradi (3) francia (2) gergényi (2) goldenblog (4) gondolatébresztő (31) gyurcsány (20) halál (2) horváth ágnes (2) hülyemagyar (15) il ferro (2) irodalom (2) iskola (2) iwiw (3) jobbik (2) kapcsolatépítés (3) kép (9) képregény (2) királyrák (4) kisebbség (2) kisteleki (2) kóka (3) közlekedés (2) kritika (2) kultúra (2) lányok (2) maffia (2) magyar (4) marketing (13) máv (4) mdf (2) média (15) melegek (2) menete (2) mlsz (2) mszp (16) naiv ügyfél (10) napirajz (2) nbh (2) népszavazás (2) operettország (8) orbán (15) orosz (3) ortt (4) összeesküvés elmélet (2) party (2) patkányok (5) pina (6) poén (2) politika (28) pride (2) programajánló (2) punk (4) pussy (5) rap (4) rasszizmus (2) rebisz (2) reklám (7) rendőrség (4) r álhírek (3) sport (23) suli (2) szdsz (8) szex (9) szilvásy (2) szőke nő (2) szolgálati (3) szürreális (4) társadalom (4) taxi (2) tenisz (2) tomcat (5) tótaw (2) újrahasznosítás (2) usa (4) üzenet (3) üzlet (2) választás (2) várhidi (7) vélemény (28) vetkőzés (5) vicces (22) videó (19) video (4) virág (2) vodafone (2) volán (2) web (2) webkettő (2) weboldal (2) youtube (15) zene (5) zsidó (2) Címkefelhő

A Media Markt azt üzente...

2007.06.04. 14:02 Király Rák

A versenytárs-orientáció korát éljük. Azaz, ha sokat akarsz eladni manapság, nem elsősorban a fogyasztód kénye-kedvét kell lesni, sokkal inkább a többieket: hogyan kommunikálnak, hogyan próbálják behálózni ugyanazt a célcsoportot, amely pénzére inkább te pályáznál.

Nem meglepő hát, hogy a multik gyakran drága reklámszpotokban üzengetnek egymásnak. Talán a legemlékezetesebb ilyen ügy volt, amikor a Vodafone népszerű figuráival (pl. a SIM-kártya cserélgetős taxis) lőtt vissza a T-Mobile, azt a látszatot keltve, hogy a Vodafone felhasználók lehet, hogy olcsó percdíjakon beszélnének – ha lenne térerő. 

A minap a metrón utazva szembesültem a Saturn új reklámkampányával, amellyel a Media Markt 10 éves évfordulójára elővett régi-új reklámszlogenre reagál, amely így hangzik: „Hülye, aki nem ünnepel.” A Saturn így válaszolt: „10 év hülyítés helyett: Olcsósággal a hülyeség ellen.” Látszólag odabasz. Abban az esetben, ha elfelejtjük azt a tényt, hogy a Saturn és a Media Markt tulajdonosi köre megegyezik. Nos ezért nem lesz per – vagy ha lesz is, az is csak a reklámfogás kedvéért.

Az ilyen reklámok általában erősítik a vásárlók márkahűségét. Akinek ,,beszóltak" a cégére, amelyben reményei szerint jó üzletet kötött, ezután ismerősi körében is védeni fogja azt, így működik az ember. Az egyetlen buktató, hogy a támadott konkurencia jobban kerülhet  ki a harcból, azonban mivel a konkurálás itt csupán csak a látszat, nincs ilyen veszély. A tulajdonosok nem veszthetnek rajta, a beszámolókban úgyis az összeadott market share számít.

A Media Markt kommersz módon provokatívnak szánt reklámjait láthatjuk a testvérvállalatnál. Annál a Saturn-nál, amelyet eleve azért hoztak létre, hogy az MM-énál fiatalabb célcsoportot fogjanak meg. Nem lennék meglepve, ha a harmadik nagy (a tényleg más tulajdonosi körű Electro World) is beállna a sorba. Van számukra egy remek szlogenem, ha kell nekik, nyugodtan keressenek meg. Nem adom ugyan olcsón, mert tudom, hogy sokat nyernének rajta. Ugyanis hülye azért nem vagyok.

UI: Köszönjük szépen kedvenc kapitalista-visszásság blogtestvérünknek, névrokonunknak, a Tékozló Homárnak a kedves hivatkozást! Ha nagyok leszünk, megháláljuk.

19 komment · 1 trackback

Címkék: marketing reklám vodafone saturn fogyasztói társadalom media markt

A bejegyzés trackback címe:

https://kiralyrak.blog.hu/api/trackback/id/tr7392352

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: best personal financial planning software 2018.01.22. 15:13:27

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buborg 2007.06.04. 18:01:20

Az Electro World már egy ideje nyomja mirigyékkel, hogy: a hülyeség odaát van)

Yasashi Tanuki 2007.06.04. 23:21:46

SkyCaptain: Cool! Kétfarkú kutya for President!!!!

Jankaou 2007.06.04. 23:24:31

Kicsit már túl közvetlenek ezek a reklámok.... Még pár év és:

"Te mocskos fukar garasoskodó fogtechnikus geciláda, gyere ide pézt költeni.

Vagabund 2007.06.05. 09:21:17

A rádióban megy egy ideje a TVNet ADSL reklámja. A két szereplő egyenlőre csak egymásnak mondogatja benne, hogy b@zdmeg, de előbb-utóbb mi (a hallgatók) is megkapjuk majd...

Esty 2007.06.05. 09:30:05

Miután elolvastam ezt a cikket azt kell mondjam: sajnos a magyarországi marketing (ami NINCS) így működik. Látszólag szidják egymást az amúgy egy tulajdonban lévő cégek és mindezt ahogy le is lett írva a nagyobb hírverés kedvéért.
Amúgy meg erről a Vodafone- T-Mobile párbajról annyit, hogy ők sem hülyék!! Ugyanis megegyeztek hogy mikor kinek jön ki ilyen reklámja. Így egy időben a vodafonenak, máskor a T-mobile-nak voltak jobban láthatóak reklámjai.

Magyarországon, tudni kell, hogy marketing nem működik. Már kezd kialakulni de több idő kell még rendesen kiforrja magát.

Szóval ha úgy nézzük van eszük azoknak az embereknek akik ezeknél a nagyvállalatoknál a reklámért felelősek!! Naagggyon jól csinálják.
Az más kérdés hogy milyen módszerrel és hogy esetleg a vevőorientációnak semmi köze hozzá, mégis felfigyelünk ezekre a reklámokra és elérik a céljukat!!

baird 2007.06.05. 10:13:30

Én a gyerekekkel kezdeném. Azok sokkal érzékenyebbek a hülyézésre meg ilyenekre.
Képzeljétek el, ahogy hallja a gyerek 2 Pokemon között; "Ha anyád nem itt vásárol buzi vagy"
"Sőt az oviban is mindenki buzizni fog" Legjobb marketing , és ennek is el fog jönni az ideje...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.05. 10:17:55

baird: és a híradók hamarosan majd beszámolnak az első ovis lövöldözésekről.

nol_nocere 2007.06.05. 10:18:01

Reméljük, hogy mi megússzuk: Magyarországon soha nem fog igazán kialakulni a fogyasztóhülyítő, hazug marketing. Amíg ilyen átlátszóak, ostobák, primitívek a reklámok, mi csak röhögünk rajtuk, és a saját eszünkre és ítéletünkre támaszkodva megvesszük azt, ami valóban hasznos és fontos....:)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.05. 10:27:56

nol_nocere: Soha ne mondd, hogy soha... picsába, én is pont most mondtam kétszer :)

Szóval hozzám közelebb állna egy ilyen, általad vázolthoz hasonló rendszer (más kérdés, hogy felkopna az állam), de van egy csomó olyan dolog, amit nem tudsz megítélni józan paraszti ésszel. Pl. Boldogságérzet, vagy a parfümök illata, stb.

nol_nocere 2007.06.05. 10:43:48

Igaz. De ha nem is törekszem rá, csak bekötött szemmel fizetek, régen rossz...

Zoli (SSDB) 2007.06.05. 22:58:08

naJa a reklámozás a 21. század látszat háborúja, ami előttünk zajlik mi értünk. Mindenkinek a pénzünk a fontos, mert nekik az hozza a fizu-t tehát látszólag mindent megtesznek értünk mint embertömegért... de persze ha 1nek gondja akad akkor már az a bizonyos 1 nem annyira fontos...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.06. 10:26:03

Azt se feledjük azért, hogy nálunk még elég kiforratlan a rendszer.. Az USA-ban már rég felfogták, hogy a marketing fontosabb annál, mintsem hogy egy osztály feladata legyen a cégen belül. Ott már tudják, hogy a cég minden dolgozójának, minden partner felé képviselnie kell a cég stílusát... Talán egyszer nálunk is.. azért vannak bíztató jelek.

háténakkor 2007.06.08. 08:41:07

"Az ilyen reklámok általában erősítik a vásárlók márkahűségét. Akinek ,,beszóltak" a cégére, amelyben reményei szerint jó üzletet kötött, ezután ismerősi körében is védeni fogja azt, így működik az ember."

Ne már, ezt komolyan írja? Tényleg van ennyire buta ember?
Vagy már csak ilyen van? Ú.... Akkor az még egy okkal több, hogy ne csináljak gyereket ebbe az országba. Mások úgyis pótolják majd bőven.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.08. 17:21:32

háténakkor:

Sajnos igen. Nézzen csak be egy iskolába, a mai napig megy a harc a kicsinyek között, hogy ki milyen mobilszolgáltatónak fizeti a zsét, melyik ismerőskereső rendszert használja. Az ilyen reklámok csak ráerősítenek.

Azért én arra bíztatnám, csináljon csak gyereket nyugodtan, és nevelje tudatosságra, feltéve, ha megvan hozzá a megfelelő partner.

Gősi LÁszló 2007.07.28. 09:21:27

nem tom mért szolyák le azokat a korisokat akik csővekn csúszkálnak

sipusz 2008.09.02. 16:50:44

OOOOO banyek az electro world olyan zsir honlapja van. De a media markt nak vallamui kibasszot fos nem tudod meg a termékek árait baz mien bolt ez XXXD

kobor42 2009.08.24. 16:46:41

Nekem nincs tévém. És nem is lesz. És a gyereknek nem lesz mobilja se. Aztán reklámozhatnak majd tőlem amit akarnak.